Sektioner för hälsoprodukter på CVS.

Sektioner för hälsoprodukter på CVS. Bild: Pressbild

CVS vässar hälsoprofilen

Amerikanska apotekskedjan CVS inför en ny hälsoprofil för att möta konsumenternas hälso- och kostmedvetande.

Den nya och livsstilsbetonade hälsoprofilen införs i form av avgränsade delsektioner i apotekskedjans 9 700 butiker i USA. Konceptet som innefattar allt från buteljerat vatten till nyare och och mer hälsosamma färdiglagade maträtter än tidigare.

Kedjan ska exempelvis minska användningen av skadliga produkter såsom artificiella transfetter och skärpa riktlinjerna för vitamin- och kosttillskott. Samtidigt utökas utbudet av hälso- och skönhetsprodukter.

Vidare så inför kedjan nya digitala tjänster, där konsumenter via appar kan informera sig om nya erbjudanden och betala. CVS har sedan tidigare tagit flera steg för förbättra sin hälsoprofil. För några år sedan bestämde sig företaget för att upphöra med försäljningen av tobaksprodukter.

Kommentarer

Jag är ingen robot:   4 + 7 =   (ange summan i fältet)
Jag godkänner för artikelkommentarer Dagens Medicins regler